Pre-vakantie deadlines

14 september 2012 - Adelaide, Australië

Dag 59
Vandaag een rustdag van judo en helaas ook maar besloten om niet te gaan hiken terwijl er wel een hele leuke groep ging. Toch maar voor het herstel van mn knieblessure gekozen. Wel zoals iedere week naar de markt geweest. Deze week zonder Will die op zichzelf wilde eten deze week, ook goed.

Dag 60
Lange dag werken aan het tweede essay dat maandagochtend in een postvak moest verdwijnen, en gelukt. Bijna klaar met alle opdrachten voor de vakantie, laat de punten maar komen.

Dag 61
Printen, inleveren en nog even werken aan de laatste taak voor de vakantie: een presentatie voor Social Development. Daarmee bezig kwam ineens al weer een punt binnen van Intelligence, mijn minste paper tot nu toe valt nog best mee: 6,0.
's Avonds wat stroef bij judo maar dat komt ook wel weer goed.

Dag 62
Hoorcollege over de puinhoop die landen in koloniale tijden hebben achtergelaten. Case study die gebruikt werd ter illustratie: Indonesië. Soms ben je trots dat je Nederlander bent, soms ben je dat wat minder..
Presentatie daarna ging wel weer vloeibaar. Ik heb in tegenstelling tot mijn co-presentatrices de gekke gewoonte dat ik niet alles van een blaadje lees en elk woord dat ik zeg op mijn slides heb staan maar ach, ieder zijn stijl. Volgens mij is het gezamenlijke punt alsnog wel oké. Tevens paper van Poverty ook teruggehad, 6,5.

Dag 63
Heerlijk ge.. uhh.. vérslapen. Gelukkig heb ik mijn favoriete vak niet gemist en kon ik nog aanhaken bij de filmpjes over hoe futuritische wapens e.d. soms al in de praktijk gebruikt worden. Interessant.
Ben had al een tijdje last van een paar tanden maar zijn behandeling is bij een tandarts in Australië belachelijk duur. Wat heeft dit genie gedaan: hij heeft een vlucht naar zijn thuisland Maleisië geboekt en gaat daar naar de tandarts. Dat is goedkoper en zo kan hij zijn familie ook nog zien. Het meest opmerkelijke is vooral het eerste gedeelte.

Dag 64
Bij het opstaan meteen de zojuist definitief geworden verkiezingsuitslag gecheckt. De self-fulfilling prophecy van medialand heeft het voor VVD en PvdA redelijk overbodig gemaakt om nog met een derde partij in zee te gaan. Jammer, ik had natuurlijk D66 er wel bij willen zien.
Na school .. Vakantie! En thuis .. Post! Oma, Willy+René en Ma+Jan+Eva allemaal tegelijk in de brievenbus. Zouden de postzakken vanuit Nederland maar op bepaalde dagen aankomen? Of heeft iedereen gewoon een goed gevoel voor timing? In ieder geval bedankt voor de leuke kaarten weer! :) (En het leuke mailtje! ;-)
In de middag samen met Will op pad voor een cadeau voor Jay's verjaardag, lastig, maar uiteindelijk Monopoly gekocht, we gaan het meemaken.
's Avonds naar de 'Duke' voor een Duitse verjaardag. Deze kroeg op donderdagavond is ongeveer het hoogste gehalte internationale studenten dat je hier bij elkaar kunt vinden. In gesprek met 3 Brazilianen na sluitingstijd nog naar het 24/7 pannenkoekenrestaurant geweest. Was er al zo vaak langsgelopen, het moest er een keer van komen..

Dag 65
Monopoly gespeeld, de pot staat op dit moment op pauze maar ik vind dat ik er het beste voor sta. De rest vindt dat ook. Van zichzelf.. Jay is op dit moment naar de kerk met twee meisjes. Hij legde het duidelijk uit: "Ik geloof niet, maar in de kerk kun je meisjes leren kennen" De meisjes probeerden mij over te halen om ook mee te gaan. Geen interesse, en de pastoor spreekt Mandarijn. "Ja maar je kan ook gewoon spelletjes op je telefoon doen in de kerk hoor!" Ja dus? Dat kan ik thuis ook. En ze legden uit waarom ze naar de kerk gaan: "Anders mag ik van mn ouders niet meer uitgaan." Jongerenlogica?

Het is nu dus 2 weken vakantie, wat te doen? De voorbereiding voor Unigames in de tweede week is al aardig ver. Ik begin zelf al in vorm te komen, er zijn veel sociale activiteiten en ik ga bij verschillende andere mensen+sporten kijken. De eerste week moet ik nog(steeds) opvullen. Met de Brazilianen naar de kermis+vuurwerk is een goede optie. Verder is surfen geen slecht idee maar ben ik tot nu toe vrij lui geweest met regelen. Vandaag de eerste stap gezet, hopen dat ik het voor elkaar krijg.

Groeten! / Cheers! / G'day!

1. Willy Wassink:
    14 september 2012
    prettige vakantie, gauw leuk invullen die eerste week, met een winterslaap bijv.
    Naar de kerk gaan om meisjes te leren kennen.Het enige meisje dat ik van de kerk ken, is de H.Maagd Maria!
    groetjes en ik kijk al uit naar je vlg. blog
  2. Gerda Jongste:
    14 september 2012
    Hey Marijn,
    D66 is nog niet buiten de ring hoor. Onze partij heeft grote kans op mee regeren. We gaan het zien. Misschien ga je zelf nog de kabinetsformatie meemaken want dat kan nog wel even duren.
    Veel plezier met monopoly en met je vakantie. Leuk alles te lezen.
    Groetjes, Gerda
  3. José Schoenmakers:
    15 september 2012
    Zo, en dan nu even tijd voor jezelf !!
    Leuke dingen gaan doen en bekijken is mijn overbodig advies.
    Natuurlijk ook de nodige rust nemen maar dat kun je in de kerstvakantie doen als je weer thuis bent.
    Voor nu is het doen, doen, doen!!!!
    Heel veel plezier en, mooie punten hoor. Heb jezelf ook een goed gevoel er bij???

Dikke knuffel,
    En vele groeten, ook voor de rest!
    José
  4. Ma:
    15 september 2012
    Hoi Marijn, jammer dat je ook niet even naar de tandarts in Drunen moet... Was best gezellig geweest een weekje bijpraten. We lezen het wel, wat het geworden is!
  5. Ma:
    15 september 2012
    Oja, de machtiging voor het stemmen was gelukt. Groene machtigingskaart kenden ze ook in Drunen, de kleur dan... De boeken werden er op nageslagen en uiteindelijk moest er (verkiezingsbureau was bemand met 4 personen) gebeld worden of een Zeister groene kaart wel in Drunen mocht worden gebruikt...Tja dat hadden ze nog nooit gezien!
  6. Kees Kroket:
    15 september 2012
    24/7 pannenkoekenrestaurant, redelijk konings!
  7. Marijn:
    16 september 2012
    Dank voor de leuke reacties weer.
    Heb de H. Maagd nog niet in ons appartement zien verschijnen..
    Wat betreft mijn punten, ben best tevreden en denk dat ik wel iets hogere punten krijg dan ik verdien maar had vooraf al gehoord dat ze in Nederland over het algemeen wel wat strenger nakijken.
    Ik hoorde van Eva inderdaad al dat de groene kaart een hele uitdaging was voor de mensen van het stembureau. Gelukkig is het gelukt.
    24/7 pannenkoeken werkt ook echt. Had niet verwacht dat er om 4:15 nog zoveel mensen zaten. Paar vriendengroepen, stelletjes en een ouder echtpaar (wtf?!). Denk dat er nog wel 20-30 mensen zaten dus best lucratief.