Van Australië naar Nederland

11 december 2012 - Drunen, Nederland

Bij deze het laatste blog over mijn reis Down Under. Bedankt voor alle leuke reacties die motiverend hebben gewerkt om er elke keer weer tijd voor te maken!

Dag 149
Het is nog minder dan 48 uur voordat ik mijn vliegtuig vertrekt. Dat betekent dat online inchecken vanaf nu mogelijk is. Naar de universiteit dus om mijn elektronische boardingpass uit te printen. Probleem is alleen dat je paspoort daarvoor minstens 6 maanden geldig moet zijn en dat is voor mij een kleine 2 weken geleden. Kan dus alleen op het vliegveld zelf inchecken.
In de middag nog een deel van mijn laatste Australische dollars besteden aan dumpling en vroeg slapen zodat ik morgen genoeg energie heb. Vlak voordat ik thuiskwam nog wel een paar Nederlanders ontmoet die de weg kwijt waren. Ontzettend cool om ze de weg te kunnen wijzen en te kunnen zeggen "ja, ik woon hier..".

Dag 150
Mijn laatste dag in Australië en tevens de dag met de 'End of the year party' van de judoclub. Eerst gewoon training, daarna naar het huis van sensei Michael om lekker te eten en er is blijkbaar ook een uitreiking van allerlei awards (categorieën zijn 'mooiste worp van het jaar', 'meest succesvolle judoka', 'meest verbeterde judoka', 'beste vrouw', 'beste 40+er', 'meest waardevolle judoka buiten de mat' en nieuw dit jaar: 'beste buitenlandse judoka van het jaar'). Echt een gezellige middag+avond, topsfeer en had me geen beter afscheid kunnen bedenken. Bij het ronddelen van de toetjes ook wat pepernoten en stroopwafels op tafel gegooid, ik heb al een verzoek binnen van iemand die de kosten wel op zich wil nemen als ik dit vanuit Nederland opstuur.
's Avonds nog als afterparty de aller aller allerlaatste keer een kroeg in Adelaide in. Nog veel lol gehad voordat ik dan toch echt naar bed moest om te zorgen dat ik me niet zou verslapen de volgende ochtend.

Dag X: de terugreis zonder besef van datum
Spullen waren al gepakt, laatste keer checken of ik niks mis en op naar het vliegveld om in te checken. Soepel de vlucht gehaald en 7 uur later in Singapore weer uitgestapt. In Singapore een geldautomaat opzoeken om wat Singaporese dollars te pinnen. Mijn normale kaart wordt niet geaccepteerd en mijn credit card werkt niet, fijn.. Dan maar wachten op de volgende vliegtuigmaaltijd op de 13 uur durende vlucht naar Frankfurt.
Daar aangekomen ging er iets mis met het aansluiten van de loopbrug en moesten we dus noodgedwongen via een trap het vliegtuig uit. De eerste sneeuw heeft alweer aan mijn schoenen gekleefd, lekkere binnenkomer. Daar meteen door naar het volgende vliegtuig en vlak voor landing op Schiphol mooi de zonsopgang van boven kunnen zien.

Dag 1
Bij aankomst op Schiphol een geweldig ontvangscomité met een groot spandoek en een hele hoop namen erop, hartverwarmend. Thuis ook meteen verwend met marsepein, taart, champagne en kapsalon. Heerlijk thuiskomen dus. Ontzettend fijn om meteen zoveel mensen weer gezien te hebben op mijn eerste dag terug.
Nu, inmiddels dag 2, op mijn gemak de spullen een beetje opruimen en heerlijk nagenieten van alles.

Groeten en tot snel!

1. Willy Wassink:
    11 december 2012
    jammer maar helaas, aan alle goeie dingen komt een eind.
    P.s. Kun je ook nog niet een paar maanden in Ijsland gaan studeren, want van het leven daar weet ik ook nog veel Te weinig
    gr. W.
  2. Marijn:
    11 december 2012
    Voorlopig is Nederland meer dan koud genoeg dacht ik zo!
  3. José Schoenmakers:
    Afrika dan??
  4. José Schoenmakers:
    Afrika dan ??
  5. Gerda Jongste:
    12 december 2012
    Welkom terug Marijn. Bedankt voor al het delen van jouw wel en wee down under.
    Ik wens jullie hele fijne feestdagen met elkaar toe!!