Het einde is nabij

6 december 2012 - Adelaide, Australië

Dag 142
Het is bijna zover. Bijna ga ik hier alweer weg. Tijd dus om deze week nog wat leuke dingen te doen en afscheid te nemen van de mensen die ik ga missen. Morgen vertrekt huisgenoot Jay alweer terug naar Hongkong en vandaag komt er al een meisje haar spullen brengen die vanaf morgen de kamer overneemt.
’s Avonds een laatste pot monopolie en dan naar bed om er de volgende dag weer vroeg uit te gaan.

Dag 143
Opstaan om mee te gaan met Jay naar het vliegveld en hem uit te zwaaien. Daarna terug om voor de laatste keer met de anderen boodschappen te doen op de Central Market. O.a. voor het eerst in mn leven verse mango’s gekocht en vanaf vandaag is de bubble tea een week lang in de aanbieding. Speciaal omdat het mijn laatste week is?

Dag 144
Dagje naar het strand, nog een beetje bruin ophalen voordat ik weer in wit winterweer terecht kom. Thuis teruggekomen bedacht dat morgen de resultaten van mijn vakken bekend worden gemaakt, ben benieuwd.

Dag 145
Naar de universiteit (ons eigen intenet ligt eruit), blijkt er pas één resultaat bekend te zijn. Een 7,5 voor essay en een 7,3 gemiddeld voor het vak (=Credit). ’s Middags dan maar een potje basketballen en daarna misschien wel voor de laatste keer in Australië zelf koken.

Dag 146
Benjamin met zn geniale idee om fietsen te huren om River Torrens te zien. Veel te warm natuurlijk. Heb in ieder geval wel bewezen dat je fietsen niet zomaar verleert. In ieder geval niet als je het maar 5 maanden niet gedaan hebt en ineens in een land zonder fietspaden aan de verkeerde kant van de weg moet doen. We hebben onszelf na het overleven hievan natuurlijk wel getrakteerd op .. bubble tea!

Dag 147
Geregeld dat ik vandaag kan gaan kayakken in de Port River, de thuisplaats van een grote groep dolfijnen. De tour is georganiseerd door een man van rond de 55-60 die dit elke woensdag en in het weekend doet. Op de woensdagen is het vaak wat rustiger maar ik was vandaag echt de enige. Beetje sneu voor de man die nu 4 uur in touw was voor $30 maar voor mij best ideaal. Gelukkig klaarde zijn humeur meteen op toen we in de kayak op het water zaten, passie voor zn vak. Bovendien gingen we er snel doorheen en konden we naast zijn gebruikelijke rondje rond een paar schipwrakken tot aan de rand van de mangrove ook nog een stukje door de mangrove zelf kayakken. Daar was de man zelf blijkbaar al in tijden niet meer aan toegekomen. Helaas tot op dat punt nog geen dolfijnen gezien maar op de weg terug doken er ineens 5 op. Eigenlijk hadden we er niet zoveel tijd meer voor maar zoals een echte Australiër stelde de man voor dat hij alvast naar de kant ging kayakken, de auto ging pakken en zijn eigen spullen+kayak achterop ging gooien en dat ik op mn gemak nog maar een rondje met de dolfijnen moest gaan varen, bijzondere ervaring. Ik ben echt blij dat ik niet met 100 andere mensen in het weekend op stap ben gegaan.
Ook weer 2 resultaten online: 5,5 essay > 5,7 gemiddeld (Pass) en belangrijker: mijn 4 voor Ethics gerevancheerd met een 8 (6,8 gemiddeld, Credit).
’s Avonds naar een Koreaans restaurant geweest met Ashley om “Shabu Shabu” te proberen. Combinatie van Hotpot en Porrigde voor wie dat wat zegt. Geen Koreaans toetje natuurlijk want de bubble tea was nog steeds in de aanbieding.

Dag 148
Wat werk verzetten aan het inpakken van mijn koffer en kijken of ik nog wat australische dingen voor andere mensen mee moet nemen. Daarnaast is vandaag dan eindelijk mijn laatste punt bekendgemaakt. Punt voor essay staat er niet op maar gemiddelde voor het vak is 7,1 (Credit). Ik hoef dus geen vakken meer te volgen, het enige wat er nog tussen mij en mijn diploma instaat is een eindscriptie. Kom maar op!

1. Marijke Wierenga:
    Hoi Marijn,

Nu echt aftellen geblazen ! Je weet inmiddels dat je in Nederland ook op diverse lokaties kunt Bubbelen ? Tijd voor een Bubble-party zou ik zo zeggen.
    Ik wens je alvast een hele goeie terugvlucht en spreek je vanzelf weer een keer in het Drunense.

Hartelijke groeten,

Marijke
  2. Willy Wassink:
    6 december 2012
    wat ben je toch een (bubble)-bofkont ! Zomaar 5 dolfijnen voor jou alleen !
    groetjes en een goede reis huiswaarts, Willy
  3. José Schoenmakers:
    6 december 2012
    Tja, durf het bijna niet te zeggen na al die leuke ervaringen van je.
    Het is niet dat ik het je niet gun......................maar,
    BEN TOCH BLIJ dat je terug komt zodat ik je weer eens lekker kan knuffelen.
    Gefeliciteerd je bent bijna geslaagd. Ach die scriptie komt er na al je ervaringen vanzelf uit, ?? Of toch maar even voor gaan zitten.......#;-)
    Een hele goede terug reis, neem een kussen en deken mee het vliegtuig in, zodat je goed uitgerust en vol enthousiasme ons je verhalen (met zichtbare gebaren) kan vertellen.
    Veel liefs,
    José
  4. Ma:
    6 december 2012
    Je bed is opgemaakt, we kijken echt uit naar je terugkomst! Goede reis ! En natuurlijk Proficiat met je punten!
  5. Gerda Jongste:
    6 december 2012
    Ik vond je verhalen erg leuk Marijn. Wat zijn die maanden snel gegaan. Dit zijn ervaringen en herinneringen die niemand je meer afnemen en in die zin onbetaalbaar.
    Ik wens je een hele goed reis naar huis toe en fijne en warme feestdagen met de familie. Je moeder houdt me vast wel op de hoogte van jouw wel en wee.
    Groetjes en tot ziens, Gerda
  6. Ruud en Marieke:
    9 december 2012
    Wat een mooie ervaringen, ik denk dat je nu al in het vliegtuig zit maar toch nog een goede reis. En met jouw eindscriptie gaat het vast lukken. Succes!