Melbourne

22 november 2012 - Melbourne, Australië

Dag 131
Gisteravond aangekomen in Melbourne, kamer met 6 bedden waarvan er op het moment van binnenkomst (half 7) één kerel al/nog lag te slapen. 's Avonds nog even een rondje door de stad lopen en toen naar bed.
Vandaag als een echte toerist lekker sightseeings in Melbourne doen, zie de foto's. Veel kleine aziatische restaurantjes met goedkope sushi voor lunch en allerlei curries, rijst, noodles, etc. als diner, ideaal. Niet waard om zelf voor te gaan koken. Terug in het hotel een tweede kamergenoot ontmoet. Jouke, hoe kan het ook anders, uit Friesland. Zijn Nederlands was prima en hij was wel in voor een biertje in de stad. Willekeurig barretje in gelopen: kom met goudvissen, grasmat op de bar, oude kamerlampen, veel tattoos en piercings links en rechts, lekker een paar decenia terug in de tijd dus.
Jouke had een andere keer al een Jasper uit Amsterdam ontmoet. Die belde toevallig dus tram pakken en daar ook maar ff kennis maken. Na wat verhalen uitwisselen bleek hij ook een aantal andere studenten uit Adelaide te kennen die ik ook ken en die al eerder in Melbourne waren geweest, Australië is zo klein.. En het werd nog erger. Sta ik een kwartier met een Frans meisje in een bar te praten voordat ik erachter kom dat zij ook in Adelaide heeft gestudeerd en dat ik bovendien een vak samen met haar gevolgd heb, vreemde wereld.

Dag 132
Beetje uitslapen, beetje ontbijten en beetje internetcafé in. Ik moest mijn ticket voor trip van morgen en vliegticket van overmorgen uitprinten. Normaal gesproken is Australië wel duur maar $3 per uur en 10 cent per kopietje vind ik best meevallen voor een commercieel internetcafé in hartje centrum.
Daarna het park in om een frisbee op en neer te gooien met wat mensen die ik gisteravond ontmoet heb, goed weer en vakantiegevoel!
Aan het eind van de middag nog even de Rod Laver Arena van mijn checklist afvinken. Wil er nog wel een keer terug als er wat te doen is, Grand Slam ofzo.
's Avonds voor de tweede keer op rij als enige blanke in een vol restaurant heerlijk voedsel met stokjes wegzetten. Net optijd terug in het hostel voor poolcompetitie. Die competitie was alleen wel zo weer afgelopen want ik ging er in de 1/8e finale (a.k.a. eerste ronde) al uit. In my defence: ik verloor tegen de uiteindelijke winnaar dus theoretisch had ik tweede kunnen worden, theoretisch..

Dag 133
Tour naar Penguïn Island, eerst langs een part met o.a. koala's en kakatoes. Daarna langs een authentieke boerderij (eerste plaats waar de engelse kolonisten erin slaagden europese gewassen te verbouwen). Tussendoor Fish & Chips aan de kust en aan het einde van de dag penguïns spotten. Moest aan het einde van de dag want ze komen vanaf zonsondergang pas aan land. Echt een bijzondere ervaring en heel mooi om te zien, helaas was het niet toegestaan om foto's te maken en in tegenstelling tot een paar Japanse jonge meiden maak ik dan ook geen foto's. Mocht iemand ooit in Melbourne komen: aanrader. De rest van de dag was alleen niet super bijzonder dus op eigen gelegenheid 's avonds gaan is wellicht beter.

Inmiddels ben ik veilig in Sydney aan het chillen maar daarover de volgende keer meer!

1. Willy Wassink:
    22 november 2012
    volgens mij geniet jij b u i t e n s p o r i g, ga zo door!
    gr. van Willy
  2. Ma:
    22 november 2012
    Niks meer aan toe te voegen..
  3. José Schoenmakers:
    22 november 2012
    Wat een leuke ervaringen en levenswijsheid doe jij op.
    Geweldig !!
    Leuke foto's ook. Blijven schieten,dus.

Groet,
    José
  4. Ma:
    23 november 2012
    Btw... Heb je al gestemd voor de Top 2000, vandaag laatste dag! Local time
  5. Ruud en Marieke:
    26 november 2012
    Hoi Marijn,
    Leuke dingen doe jij zeg. Ik hoop dat je nog een paar super weken hebt down under. Geniet ervan! Tot ziens.
    Groetjes (Ome) Ruud en Marieke