Plannen maken

11 november 2012 - Adelaide, Australië

De eerste week van mijn vakantie bevalt best prima. Verder nagedacht en plannen gemaakt m.b.t. mijn laatste weken hier, ik zal onderaan wat meer vertellen over wat er op de agenda staat.

Dag 119
Door mijn alternatieve ritme vanochtend iets te lang geslapen om cake te delen met Ashley. Die heeft een unieke vorm van studie ontwijkend gedrag: cake bakken. Haar examens zitten eraan te komen en er komen dus een paar cakes of taarten per dag uit. Gelukkig heeft ze slachtoffers om het aan te voeren.
's Avonds de vakantie wel ingeluid met bier, zoals het hoort.

Dag 120
Donderdagavond is normaal de avond van de internationale studenten in 'the Duke'. Deze week alleen wel wat minder door examens. Gelukkig zijn er meer mensen al klaar met studie en zijn er ook diehards die overdag studeren in plaats van 's avonds. Het wordt wel zo langzamerhand afscheid nemen want steeds meer mensen, waaronder ik, vertrekken binnenkort alweer..

Dag 121
Ik was aan het begin van mijn verblijf hier al halverwege een seizoen 'Heroes' gekomen, ik heb hem nu weer gevonden en eenmaal begonnen is het moeilijk uitzetten. 's Avonds nog wel proberen kaartjes voor Mumford & sons te bestellen maar helaas veel te snel uitverkocht.

Dag 122
Zaterdagochtend volgens vast ritme naar de markt. Will had een examen vandaag, de rest (Chad, Jay, Ben) had een slecht excuus. Dan maar alleen..
Daardoor wel een beetje te laat bij judotraining. Normaal gesproken betekent dat push-ups maar Shusuke was blij dat er nog iemand kwam opdagen (ik was de vierde) dus kwam ook nog goed weg.

Dag 123
'Yam Cha' of 'Chinese sundaymorning tea'. Om 11 uur in Chinatown zijn om met allerlei hapjes en veel thee te ontbijten. Daarna naar huis met het plan om 's middags naar het strand te gaan, maar eerst even op de bank gaan liggen en mn ogen dicht doen. Wakker worden, avondeten, blog bijwerken.

Plannen voor de komende weken
Woensdagavond laatste judotraining voorlopig. Na afloop met mensen in Chinatown uit eten.
Donderdag laatste keer de kroeg in met de groep internationale studenten waarschijnlijk.
Vrijdag vertrekken op weg richting Melbourne, onderweg de natuur bezichtigen.
Zondagavond tot donderdagochtend in Melbourne rondhangen.
Donderdagmiddag tot dinsdagmiddag rondtouren in Sydney.
Vanaf dinsdag 27 november nog anderhalve week in Adelaide, eventueel nog wat souvenirs meenemen en kijken of ik alles in mn koffer krijg zoals het zou moeten.
Op 8 december 'End of the year party'.
9 december: stap in vliegtuig (timing!)
10 december: stap uit vliegtuig

Groeten en tot snel!

1. Rens:
    Hallo Marijn,
    Ineens bedenk ik mij dat in Sydney tot en met november het walvis, ofwel Humback-seizoen is. Met een bootje ga je de oceaan op en wordt er gezocht naar Humbackwhales die even naar boven komen om adem te happen. Vorig jaar zijn Marleen en ik twee keer mee gegaan en hebben we dus ook beide keren van dichtbij walvissen gezien. Dat is echt fantastisch!!
    In Sydney kom je niet uit onder het bezoeken van het Opera house en de Harbouw Bridge, maar ook het strand is de moeite waard. Marleen en ik hadden een drie-dagenkaart voor de ferries en er veel met die bootjes op uit gegaan. Sommige bootjes zijn voor de snelheid, om naar de andere kant van de haven te gaan en scheelt je omlopen. Andere bootjes brengen je tot het Olympisch park en vanaf het water heb je schitterende uizichten. Afin, have a lot of fun there! Langzaam maar zeker ga je weer wennen aan Nederland, want in de have in Sydney zijn de logo's van Rabobank en ING duidelijk aanwezig.

Ga je de komende weken Kristy toevallig nog een keertje zien? Zo ja, doe haar de groeten en als je het leuk vind om een knuffel of iets te kopen namens ons, mag dat. Je kunt declareren, mits je niet de grootste knuffel van Australie koopt :-).

Als je straks weer terug in NL bent, hebben wij een 'welcome home party', want 's avonds hebben wij een trainersoverleg gepland. Kun je meteen aanschuiven, je ervaringen van het ju no kata delen en je lesideeen presenteren. You are welcome. (maar ik begrijp ook goed als dit over slaat hoor).

Hier in Nederland zijn wij ook druk met het judo. Gisteren was er een grote Busen judodag, met Huizinga, De Korte, Van den Elshout, De Jong, Kruyning en Theo Meijer. Was een interessante, maar lange judodag. Leuk als afwisseling met het jiu jitsu :).

Zie je over een maandje en veel plezier op de exotische Australische oorden waar je de komende tijd gaat rondhangen.

Groeten, Rens
  2. Marijn:
    11 november 2012
    Dat over de walvissen wordt opgezocht, bedankt voor de tip! Heb al geregeld dat ik in Melbourne naar Phillips Island, met een grote populatie penguins, ga.
    2 weken terug nog contact gehad met Kristy maar ze was op het moment erg druk, misschien plannen we begin december nog iets, ik zal het je laten weten.
    Ik ben vooralsnog wel van plan om er 10 december bij te zijn. Zal denk ik meer gaan over de plannen m.b.t. maandagavond want daar moeten nog wel wat stappen gezet worden. Ju-no-kata en wat andere methodiekjes die ik hier gezien heb komen vrijdag de 14e wel op de mat ;-)
    Zag op de Twitter van Mark Huizinga inderdaad over de Busen-dag, keek nog even op de foto maar ik zag jou er niet tussen staan, misschien te snel gekeken of te onduidelijke foto. Hoop dat ze die volgend jaar weer hebben want het programma incl. de lijst trainers zag er interessant uit.
    Cheers!
  3. Willy Wassink:
    11 november 2012
    Als ik het goed begrepen/ gelezen heb, dan heb je op dag 123 het strand van je dromen gezien., goedkoop uitje !
    gr. W.
  4. José Schoenmakers:
    12 november 2012
    In dromen heb je vaak je beste vakantie:-)
    10 dec is vooralsnog voor de familie, toch?
    Na die lange terugreis zal je denk ik dromen van australië.
    Heel veel plezier, haal er allesuit wat er in zit!!!!!!
    Tot snel...
    Groet,
    José
  5. Kitty:
    12 november 2012
    Hey Marijn, Ga je ook de maan verduistering zien vanavond?
    Je verveelt je niet lees ik wel. Leuk hoor :-)
  6. Rens:
    Ha die Marijn,

Probeer eens http://www.sydneywhalewatching.com/
    Wij zijn twee keer wezen kijken en hebben 1 springende walvis gezien. Niet zo dichtbij als op deze foto, maar toch :).
    Groeten, Rens