Zomervakantie!

6 november 2012 - Adelaide, Australië

Hallo allemaal,

Het is alweer een aantal dagen geleden maar bij deze weer een update, meteen ook iets uitgebreider dan de laatste paar keer.
Zojuist heb ik mijn laatste van 3 grote essays (3000 woorden per stuk) ingeleverd en is voor mij nu dus officieel de zomervakantie begonnen! Ik heb bewezen nog steeds een talent voor uitstellen te hebben maar het viel niet mee om in een paar dagen (indien niet mijn moeder, lees: nachten) 9000 woorden op papier te krijgen, maar het is gelukt! Het helpt ook wel dat ik nog steeds leuke kaartjes en pakketjes krijg (foto) die mij door studiesessies heenhelpen, bedankt!
Nu maar studieresultaten afwachten, plannen maken voor mijn trips naar Melbourne en Sydney en in de tussentijd nog wat bijkomen aan het strand. Ik heb nog tegoed op mijn tramkaart dus moet er ook wel gebruik van maken. Overigens is het wel mooi om te zien hoe men in Australië veel meer op de eerlijkheid van mensen vertrouwt dan in Nederland. Mensen in de tram zonder kaartje kunnen er bij de conducteur eentje kopen als die toevallig langskomt, wat meestal niet het geval is. Boetes voor instappen zonder kaartje of het niet uit jezelf opzoeken van de conducteur zijn er niet. En zit je in de tram zonder kaartje of geld, dan kun je gewoon zeggen dat je de volgende keer wel een kaartje zal kopen. Daar zou je in Nederland waarschijnlijk niet mee wegkomen.. Iets vergelijkbaars is ook aan de hand bij supermarkten waar het grootste gedeelte van de kassa's zelfscankassa's zijn. Ook hier is voor zover ik weet geen controle op en kun je verschillende dingen best meenemen zonder te scannen. Op de een of andere manier voelt het voor mij soms raar om het juiste te doen zonder daarbij gecontroleerd te worden, terwijl dit eigenlijk heel natuurlijk zou moeten voelen. Gekke invloed van die Nederlandse cultuur.

Maargoed, inmiddels dus al bijna 4 maanden in Australië, bedacht me deze week ook dat het dus al ongeveer 4 maanden geleden is dat ik voor het laatst in een auto of op een fiets heb gereden. Ze zeggen dat je het nooit verleerd, ik ben benieuwd.

Dag 108
Wakker worden na mijn eerste Halloween-party. Geslaagd feestje maar wat doet dat Chinese paspoort op mijn nachtkastje? Het is niet van mij.. dat weer ik trouwens helemaal niet want ik kan die tekens niet lezen.. Nee het ging zo: Ik was op het feest met mijn huisgenoten en stond dus onvermijdelijk in een groep aziaten. Op een gegeven moment staat er een Chinees meisje naast me en vraagt of ik haar paspoort even wil vasthouden. Oké! Ze kwam echter niet meer terug en toen ik aan een vriendin van haar vroeg waar ze was zei die dat ze vertrokken was. De vriendin wilde het paspoort alleen ook niet hebben dus toen maar mee naar huis genomen en de volgende ochtend via mijn huisgenoten haar nummer achterhaald en gezorgd dat het paspoort weer terug is. Maar wtf?!, voor mij is mijn paspoort mijn leven. Als ik mijn paspoort hier verlies kan ik niet meer terug en besta ik niet meer. Hoe kun je dat zomaar aan een onbekend iemand geven en weggaan?

Dag 109
Mooie zondag om een beetje te basketballen en bubble tea te halen. Ik ga na terugkomst in Nederland sowieso mensen meeslepen naar plaatsen waar ze bubble tea verkopen!
Vandaag ook met Jay en Will gehad over wanneer ze vertrekken. Jay vertrekt 2 december en Will waarschijnlijk al 30 november. Dat betekent dat ik hier nog een week in mijn eentje in een 3-persoonappartement zit te wonen, iemand interesse?
's Avonds nog even het altijd spannende lootjes trekken voor de surpriseavond met familie bijwonen via Skype. Helaas was de internetverbinding niet super goed maar had toch een beetje het gevoel dat ik erbij was, en ik heb een hele leuke dit jaar! (één hint: zijn/haar voornaam begint níét met een P..)

Dag 110
Het is maandag, de eerste dag van de eerste week dat ik geen lessen meer heb. Het is precies een week voor de deadline van mijn 3 opdrachten. Tijd genoeg dus om dat nog even uit te stellen en de hele dag nutteloze dingen te doen, waarom werken mijn hersenen zo?

Dag 111
Vandaag zet mijn SOG zich voort in de vorm van het leren van wat Kantonese woordjes en zinnetjes, zucht.

Dag 112
Vandaag officieel Halloween in de stad, het thema dit jaar is denk ik zombies want die zijn er verreweg het meest. Vandaag ook de electriciteitsrekening binnen gehad die iets hoger was dan verwacht. Rekeningen, ik houd er niet van.
Daarnaast ook echt wat aan studie gedaan, helaas wil ik graag een boek gebruiken dat ik thuis in de kast heb staan maar dat de bibliotheek hier niet heeft. Slechte zaak.
Bij judo weer wat andere pakkingen geprobeerd en kom thuis met een klein blaasje op mijn vinger. Even doorprikken met een naald. Op zoek door de EHBO spullen: pincet, verband, pleister, mitella, schaar, nagelknipper, allerlei pillen, zalf.. waar is die naald?!
Ze hadden het bij judo overigens ook over meedoen met no-shave-november, ik weet het nog niet.

Dag 113
Vandaag was de dag dat het pakketje met o.a. de cup-a-soup binnenkwam, het duurde echter nog tot de volgende dag voordat het effectief werd in de vorm van studie.

Dag 114
Mijn zusje werkt even een paar weekjes als uitzendkracht en krijgt meteen promotie, verlengde aanstelling en auto van de zaak. Hoppa! Trots op mn zusje hoor!
Vanavond ook de eerste avond (nacht) om de eerste van drie opdachten af te maken, ben er wel tevreden over.

Dag 115
's Ochtends boodschapen. 's Middags judo en weer het ju-no-kata gedaan, bij deze ook gefilmd, ik ga zo kijken of ik het ook op deze site kan uploaden maar ik denk van wel. Zal ook een linkje doen naar hoe het eigenlijk zou moeten ;-)
's Avonds heeft iemand anders deze keer het geslaagde idee van de 'Housecrawl' georganiseerd. Prima avond+nacht gehad en gelukkig ook geen dorst hoeven lijden ondanks dat ik nog niet eens zo slecht was in al die nieuwe spelletjes (moeilijke zin). Wel zonde van de tijd waarin ik m.b.t. opdrachten het meest productief ben..

Dag 116
's Ochtends met frisse hoofdpijn de boel schoonmaken. De laatste stop zijn is geen aanrader. Zeker niet als mensen misselijk zijn geworden. Verder komen er gedurende de dag uit Drunen berichten binnen, o.a. over het Van Gent toernooi en of ik uitslagen op de website wil zetten. Er zijn ook nog verschillende andere dingen te doen zoals blog bijwerken maar eerst: studeren en essays afmaken! Deze avond+nacht was genoeg voor een tweede stukje van 3000 woorden. Ik begin er nog een keer goed in te worden.

Dag 117
In de ochtend eerst even naar de campus om de eerste twee stukken te printen en in een postvak te schuiven. Daarna terug naar huis om even bij te slapen voordat ik aan de laatste ga beginnen. Excuus: ik kom vast weer in het ritme voor de Nederlandse tijdzone.
Deze avond ook gewoon nog naar judo waar het na alle toernooien en judo-examens, en vóór de examens op school voor sommigen, steeds rustiger begin te worden. Gelukkig heeft de judoclub elk jaar en 'end of the year party' en die is dit jaar op zaterdag 8 december. Sommige mensen hebben een goed gevoel voor timing!
Na de training even op eten storten en daarna met de laatste krachten ook het laatste essay even maken.

Dag 118
Het is gelukt. Alles is af en na een ererondje over de universiteit is bij deze het laatste stuk ook ingeleverd. Vandaag dus maar even blog en e-mail bijwerken en als de zon nog een beetje door wil breken mijn tramkaart maar van stal halen..

Cheers!

Edit: Video uploaden lukt niet, hij is te lang..

1. Ma:
    6 november 2012
    Gelukkig... Net op tijd weer...denk maar zo, onder druk presteer je het beste! Fijne vakantie en we zouden graag je van-dag-tot-dag-planning gemaild willen krijgen. ( Dit is natuurlijk de bezorgde moeder die wil weten waar je bent..)
  2. Angelique:
    6 november 2012
    Hey Marijn, fijn te lezen dat het toch nog allemaal gelukt is! Ik wens je een fijne vakantie, X
  3. Annet:
    6 november 2012
    Fijne vakantie Marijn, geniet er nog een paar weekjes van!
  4. José Schoenmakers:
    6 november 2012
    Je ziet er niet alleen reflecterend maar ook als een student uit, het is te zien dat het slapen zo nu en dan op de tweede plaats komt, ha, ha.
    Natuurlijk gun ik je die vakantie maar het is nu lang genoeg geweest. Kom maar weer gewoon boerenkool met worst of erwtensoep eten.
    Nee jo, kijk uit naar je verslagen. XXX
  5. Willy Wassink:
    8 november 2012
    Hoi Marijn,
    Je hebt nu wel vakantie, maar je gaat niet stoppen met je reislog he! Ik ben hartdstikke benieuwd wat je in die laatste weken allemaal nog gaat ondernemen en beleven.
    gr. Willy en Rene.