De schooldagen zijn geteld

26 oktober 2012 - Adelaide, Australië

Dag 103
In voorbereiding op mijn laatste schoolweek die morgen begint vandaag nog even mijn favoriete frisdrank in huis halen (zie foto) i.v.m. aanbieding. Hebben zit dit eigenlijk in Nederland? Anders ga ik t nog missen..

Dag 104
Laatste werkgroep van Poverty, volgens Australische traditie lekker koekjes, chocola en thee in de les. En gezien de aard van het vak: alles fairtrade. Heb ik mn verlanglijstje een paar dagen terug al doorgegeven, shit, anders had ik dit er ook nog bij kunnen zetten.
Daarna door naar mijn eerste van twee kleine multiple choice testjes. Mijn Intelligence wist het begin en het einde, daar tussenin was het wat invullen. Ach, het telt voor 10%..

Dag 105
Vermakelijk laatste college bij Ethiek. Hier moesten we zelf elke week een vraag over het onderwerp van die week inleveren. De docent had er een paar grappige uitgehaald om met ons te delen: "Wat is volgens kosmopolieten de meest voorkomende oorzaak voor oorlogen?" en een van de antwoordmogelijkheden: "Vrouwen". Of een vraag over Torture-light (Torture = marteling, normaal gesproken fysiek, Torture-light is mentale marteling zoals slaapdeprivatie e.d.) "Welke van onderstaande is een goed voorbeeld van Torture-light?" en een antwoordmogelijkheid: "Colleges om 9 uur 's ochtends". Zo waren er nog veel meer, helaas ben ik ze bijna allemaal weer vergeten.
In ieder geval, daarna was het tijd voor de echte test. De resultaten waren de volgende dag meteen bekend, efficiency, 8,4, net geen High Distincion maar alsnog meer dan prima :)
's Avonds naar judo, Ashley had als vorm van studieontwijkend gedrag koekjes gemaakt dus na de training ook meteen gezorgd dat mijn gewicht op pijl blijft.

Dag 106
Mijn laatste dag school in Adelaide, en wat doe ik, ik verslaap mezelf.. In de middag wel weer een goede daad gedaan door te gaan recyclen. Het heeft zich al weken opgestapeld dus ik kon zoveel meenemen als ik kon dragen. Sporttas, rugzak en een paar plastic tassen vol blikjes, bierflesjes en plastic flessen. Dat zou toch wel een hoop op moeten leveren, en dat deed het! Maarliefst $6, zegmaar €5..

Dag 107
Vanavond voor het eerst in mijn leven een Halloweenfeest. Mensen worden nog niet echt enthousiast om zich te verkleden maar toch maar even een winkeltje induiken om in ieder geval íets te hebben. Ik ben benieuwd.

Overigens, voor degene die graag lachen om mijn eigenaardigheden: ik zit nu mandarijnen te eten op mijn eigen manier omdat ik weiger om de pitjes te eten. Mijn eetgewoontes zijn nog lang niet veranderd.

Groeten en fijn weekend!

1. Willy Wassink:
    hoi Marijn,
    daar ben ik ook wel benieuwd naar,; die Halloween party ik weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen, . Ik heb afgelopen week uit Ierland een klein oranje kledingsetje opgestuurd gekregen, daar schijnen ze ook bergen Halloween spul te hebben. Ik heb voor die gelegenheid een grote - vriendelijke- heks gemaakt die staat buiten onder het keukenraam. Wel een vriendelijke want ik wil niet hebben dat er iemand een blokje voor omloopt.Groetjes en veel griezel plezier!
    Willy
  2. Ma:
    26 oktober 2012
    Hahaha, ik zie je mét mandarijntje helemaal voor me... Hoop je snel weer in t echt te zien! Mandarijntjes in de aanbieding bij de Emté dus toevallig volop in huis. Die frisdrank... Ff googelen..rij ik een blokje voor om!
  3. Mari van Riel:
    Hallo Marijn, 26-10-2012
    Dit is een schrijven van de Opa van Daphne.
    Ze heeft het eigenlijk verboden om contact met je op te nemen omdat ik heel veel van haar weet dat eigenlijk heel geheim is…. zegt ze.
    Dus over de geheimen zal ik het niet met je hebben en daarbij die ken jij al denk ik.
    Het gaat hier heel goed, het land is er nog en de mensen lopen nog gewoon rond.
    Alle auto`s staan geparkeerd want de belasting en benzine zijn zo duur geworden dat ik er jonge jenever ingooi en daar rijd hij goed op maar hij hikt een beetje.
    Dat moeten ze wel want er moet 15 miljard bezuinigd worden want anders zijn de banken niet meer creditwaardig en dan kunnen ze omvallen zeggen ze in den Haag.
    Voor dat het zover is zijn de gewone mensen allemaal allang omgevallen en zeker de ouderen onder ons.
    Maar laat ik eerst iets aan jou vragen…
    Gaat het wel goed met je school want je hebt zoveel tijd om ons alles te vertellen wat je allemaal meemaakt.
    Heel mooi natuurlijk maar denk aan je toekomst.
    Als je hier weer terug bent zal je versteld staan van het aantal rijbanen dat er bij gekomen is in ons mooie landje.
    Bij de Efteling willen ze nu 7 rijstroken maken zodat het verkeer wat sneller naar het parkeerterrein kan rijden.
    En de hazen en konijnen krijgen een eigen viaduct.
    Daar kunnen ze in ausie niet tegenaan…
    Ook in de familie zijn kleine wijzigingen aan de gang want daphne gaat verhuizen.
    Niet erg hoor want ze gaat een straat verder wonen.
    Ik heb de eer gehad om haar kamer te mogen verven en het ziet er nu piekfijn uit.
    Dus kom gauw terug want dat duurt niet lang.
    Ik zelf ben voor een maand naar Bali geweest en daar waren ook veel aussies die praten alle Engels en dat kon ik ook goed maar met een ander accent denk ik want niemand verstond mij…
    En dan kom je vast met Daphne een keer naar de heerlijkheid Loon op Zand.
    Tot dan en veel groetjes van ons twee voor jou in dat mooie, warme, grote, land
  4. José Schoenmakers:
    27 oktober 2012
    He Marijn,
    Zou graag een foto zien van, hoe jij een mandarijntje eet.
    Met mes en vork of ben je niet bang voor vuile handen?
    Geeeen idee.
    Zal er op letten als je weer terug bent.
    Doei, doei.
  5. Marijn:
    28 oktober 2012
    Tante, vraag dat maar eens aan mijn moeder vandaag, die kan het vast beeldend uitleggen ;-)
  6. José Schoenmakers:
    28 oktober 2012
    Zal ik doen.
    Ben jij ook vol spanning wie je trekt dit jaar?
    Leuk he...
  7. Johan, Eva en Julia:
    30 oktober 2012
    Hoi Marinus!
    Nogal laat om nog te reageren maar ik lees hem nu pas aandachtig:$ .. nu snap ik waarom mama en josé het over mandarijnen hadden!! hehe. Even later ging het over boterham met hagelslag... tja no problemo lijkt me:)
    Ik kijk uit naar je volgende blog! Daar zet je toch wel in wie je hebt getrokken met surprise hè ;p
    De spanning zit er al goed in met de lootjes die getrokken zijn. Mama zit al te vissen en ze 'verspreekt' zich ook regelmatig... ha-ha-ha... :P
    Ik wilde zeggen 'kom maar weer gouw terug!' maar jij hebt nou bijna vakantie daar dus je moet eerst maar eens lekker gaan genieten!! Laat ons de dagen maar tellen:)
    groetjessss