100+

21 oktober 2012 - Adelaide, Australië

Ik ben al meer dan 100 dagen in Australië!

Dag 96
Terwijl ik hier zit is mijn vriendinnetje in Nederland aan het verhuizen, jammer dat ik er niet bij kan zijn om te helpen..
Verder nog wat nieuws volgen rond de bestuursvergadering van de judoclub vandaag. Vanaf januari ga ik waarschijnlijk op maandagavond judoles geven.

Dag 97
Een gewone schooldag. Het einde van mijn semester begint te naderen dus vandaag de eerste evaluatieformulieren ingevuld. Volgende week is de laatste week en 2 weken daarna zijn de deadlines voor mijn opdrachten.

Dag 98
Voor 'media' is het deze week al de laatste week. Ze hebben het gebruik om de laatste werkgroep koekjes en appelsap mee te nemen. Apart, maar prima.
Vandaag ook mijn kaartje voor dat dolfijnending van zaterdag opgehaald, ik kijk er naar uit.

Dag 99
Na schooldag een 'farewell meeting' voor internationale studenten. Beetje gekletst met nieuwe gezichten en een boekje gehad over hoe je weer terug moet integreren in je land van herkomst. Vooral toepasselijk voor mensen die hier een aantal jaren gestudeerd hebben en met een cultuur die meer afwijkt. Ik denk zelf dat de jetlag erger zal zijn maar wie weet..

Dag 100
Een dag van bijwerken. De was, de afwas, papierwerk rond huurcontract beëindigen en de borg terugvragen. En helaas een mailtje krijgen dat ik morgen niet met dolfijnen ga zwemmen omdat er niet genoeg animo was en de weersvooruitzichten tegenvielen. Jammer.

Dag 101
Zaterdagochtend boodschappen doen met een altijd nog slapende Jay. Verschil is dat hij normaal gesproken dingen wel vast kan houden en recht kan houden. Vandaag lukte dat met een tree met 36 eieren niet zo goed.. Dat wordt poetsen in de keuken.
Na de boodschappen naar judo. Bijzondere dag want tegen het einde van het semester zijn ook de examens op de judoclub. I.v.m. blessures rechts en links was het handig dat ik mijn judopak ook gewoon meegenomen had, kon ik nog een beetje als werpvlees fungeren.
's Avonds met mn zusje plannen wanneer we weer Skypen. Zij gaat vanavond naar Hedikhuizen "het is net de andere kant van de wereld". Zwaai je even als je langskomt? ;-)

Dag 102
Vandaag een dagje op de universiteit. Wat digitale dingen bijwerken. Voorbereiden op twee kleine toetsjes komende week, vliegtickets Sydney boeken, beëindiging van contract scannen en e-mailen, verlanglijstje voor de surprise maken en.. tussendoor even dit blog bijwerken :)

Cheers en tot snel!

1. Marijke Wierenga:
    21 oktober 2012
    Terugreis boeken, huurcontract opzeggen, waar zijn die 5 maanden toch gebleven ? Wat een mega-ervaring !! Gaat het zwemmen met dolfijnen nog in de herkansing ? Hoop het voor je, je hoort altijd dat het een meer dan bijzondere ervaring is... In Nederland zul je het ook druk krijgen, vooral met verhalen vertellen over je tijd in Down Under, honing en thee staan klaar tegen die tijd ;-). Dubbel genieten van de laatste weken dan maar alhoewel eierstruif opruimen wat minder is natuurlijk :-(

Groeten vanuit een herfstig Drunen,

Marijke
  2. José Schoenmakers:
    21 oktober 2012
    Tja waar blijft de tijd... voor je het weet zit je weer achter de boerenkool met worst #;-) ook lekker toch?
    Mooi om te lezen, al die verhalen van je.
    Grijs, natruurlijk...
    Naast het plannen van je terugreis zou ik toch ook nog enkele leuke dingen plannen voor de laatste 4 weken.
    En vergeet geen foto's te maken, he.

Groetjes,
    José
  3. Marijn:
    26 oktober 2012
    Gelukkig hoefde ik de gebroken eieren niet op te ruimen, ik had ze ook niet laten vallen en ik moet na de boodschappen meteen door naar judo, altijd een handig excuus ;-)
    Dolfijnen gaan in mijn laatste weken hier waarschijnlijk niet meer in de herkansing. Wel druk aan het plannen voor mijn trips naar Melbourne en Sydney. Van Adelaide naar Melbourne met een georganiseerde trip door de mooie natuur dus naast foto's van de beide wereldsteden zal er ook nog wat groen voorbijkomen!