Vakantie!

22 september 2012 - Adelaide, Australië

Dag 66
Eerste officiële dag van de vakantie begint lekker: wakker worden om half 3. Mijn hersenen gingen even heel snel: "Shit, judo is al begonnen [1 tot 4], als ik nu opsta, spullen pak en meteen daarheen ga, omkleed, even opwarm, dan kan ik het laatste half uur wedstrijdjes (randori's) nog meedoen". Helaas waren het alleen mijn hersenen die heel snel gingen en bleef de rest van het lichaam gewoon nog even in slaap-/vakantiestand liggen.
's Avonds stond er dan wel iets leuks op het programma, ik ging naar de "Royal Adelaide Show". Een combinatie van een kermis, expositie, markt en verschillende shows. Ik ging met een paar Brazilianen die ik donderdag had leren kennen en verder nog een Fransman en een Iraniër. Zie foto's. Veel leuke dingen gezien, goeie avond gehad. De Royal Show werd bovendien afgesloten met vuurwerk. Proffessioneel en daardoor leuker om te zien dan de gemiddelde Nederlandse nieuwjaarsavond.
Daarna, want het was om 10 uur al afgelopen, de verjaardag van Jay gevierd, dat moest ook nog! Karaokebar! Ervaring opzich maar wel heel vet. Ik had echt niet verwacht dat ik karaoke zo leuk zou vinden. In ieder geval: we zaten met een mannetje of 30 in een ruimte met groot scherm, paar doorgeefmicrofoons, veel liedjes in het Mandarijn of Kantonees maar gelukkig ook in het Engels. Aantal dueten ook nog dus :) Maar ik denk niet dat ik dit in Nederland nog ga doen. Zingen met onbekende mensen werkt beter..

Dag 67
Sfeertje is hier om te snijden vandaag. Chad en Will hebben wat miscommunicatie over gisteravond. Het gaat eigenlijk gewoon nergens over dus heb me er niet teveel mee bemoeid. Lekker mezelf afgezonderd en begonnen in een boek dat ik voor mijn verjaardag gehad heb. Daar is vakantie óók voor.

Dag 68
Vandaag na het nodige slapen weer wat nuttigs proberen te doen. Gerechten uittypen die ik hier opgedaan heb. En inhaalboodschappen aangezien iedereen zich zaterdag had verslapen. In de avond natuurlijk judo, het aantal trainingen tot Unigames begint klein te worden.

Dag 69
Deze middag+avond teammeeting voor de Unigames op de campus. Ook het teamuniform is vandaag gepresenteerd. Zie foto's.
Verder weer Monopoly gespeeld, spelletjes doen blijft leuk.

Dag 70
Na veel uitstellen vandaag eindelijk naar de kapper. Tussen alle vrouwen kreeg ik de Aziatische homo. Niks mis mee, hij was alleen niet zo zelfverzekerd. Nadat ik had verteld dat ik min of meer hetzelfde model wilde maar dan korter bleef hij toch regelmatig vragen "Mag dit eraf?" "Mag er aan deze kant ook wat af?" "En hierachter?" zucht.. Maar ach, het is redelijk goedgekomen.
's Avonds na judo weer wat mail wegwerken en.. een aanbieding voor internationale studenten om zeer goedkoop met dolfijnen te kunnen gaan zwemmen. Klinkt aanlokkelijk, ik heb me aangemeld.

Dag 71
Vandaag weer een rustig dagje. Hoefde niks te doen in het koken/afwassen/huishouden en dat heb ik dus ook niet gedaan. Ben weer wat verder in mn boek.

Dag 72
Aan een opdracht gewerkt die de eerste maandag na de vakantie af moet zijn. De cursushandleiding was wat onduidelijk dus de docent even een mailtje sturen. Uitstel blijft een kunst.
Gekeken naar vluchten van Melbourne naar Sydney en naar Adelaide, het is allemaal niet zo duur. Jay wil ook nog naar Sydney dus misschien gaan we daar samen nog een paar dagen rondhangen. Het moet allemaal nog gepland worden.
Lekker zelfgebakken vis gemaakt vandaag. Ook lekker drie verschillende manieren geprobeerd. Ik vond het geslaagd.

Dag 73
Opstaan en boodschappen doen. Bij terugkomst een pakketje in de post vinden (bedankt Jan, Ma, Eva & Daphne!). Daarna judo. Na judo in de kroeg even teambespreking voor onze strategie bij de teamcompetitie op de Unigames. De gezelligheid neemt ook toe!
Helaas te horen gekregen dat mijn bezwaar tegen mn verkeersboetes ongegrond is verklaard. Iemand die in dezelfde minuut 2x geflitst wordt begaat toch twee geheel 'afzonderlijke gedragingen' en wordt daarom dus niet twee keer voor hetzelfde feit bestraft. Onzin natuurlijk, maar wat doe je eraan..
Nu na lang Skypen dan toch aan dit blog toegekomen, tussendoor onderbroken door een waggelende Will, verkleedpartijtjes met veel alcohol slaan goed aan. Hij is er ook ontzettend trots op dat hij vrolijk is als hij dronken is en niet somber of vervelend wordt. En daar heeft hij opzich best gelijk in.

Nu dan maar gaan slapen. Morgen is een grote dag! De openingsceremonie van de Unigames! Een week lang voorbereiden, sporten, sport kijken en natuurlijk veel genieten en feesten. Ik heb er enorm veel zin in!

1. José Schoenmakers:
    He Marijn,

Op de foto's is te zien dat je het goed naar je zin hebt.
    Leuke foto's hoor.

Goed idee voor als we surprise doen, KARAOKE !! YES !!
    Jij mag beginnen en dan volgen wij, misschien, ha, ha,

Op de foto's is ook te zien dat het bij jullie mooi weer is.
    Hier vallen de bladeren al weer van de bomen en hebben we gisteren voor de eerste keer de houtkachel weer aan gehad.
    Naast hout halen, mopperen dat hij niet goed aan gaat en steeds weer dat rotding schoonmaken, heeft het ook zijn leuke kanten.

Leuk dat we je nu ook eens op de foto's zien en je haar zit zoals altijd goed hoor,net zoals bij mij recht naar beneden :-)

Dikke kus,
    José
  2. Willy Wassink:
    Hoi Marijn
    is Karaoke de repetitie voor een eventuele deelname aan de volgende Voice of Holland??
    groetjes Willy en René
  3. Marijn:
    23 september 2012
    Ik kan ook nog wel wat mopperen hoor. 3 uur volle bak conditie+krachttraining op zaterdagmiddag met 30 graden buiten is ook niet alles.. Maar toch blijf ik vrijwillig naar de training gaan, ze zullen toch wel iets goed doen daar.

De Voice of Holland, als de muziek heel hard staat en de microfoon heel zacht, heeeel misschien..
  4. Willy Wassink:
    hoi Marijn,
    Je moet toch wel een goede conditie hebben, 3 uur training bij 30 graden, dan kom ik niet meer verder dan het tuinstel onder de overkapping. Hier regent het, en heb ik sinds vrijdag de thermostaat v.d CV een paar graden omhoog geduwd.Het is herfst in Nederland!
  5. Kees Kroket:
    25 september 2012
    Karaoke is baas!
  6. Ma:
    27 september 2012
    Hahaha, wat een leuke reacties weer!
    Goed gedaan man, zilver op de unigames! Chapeau!
    Kom je nu ook in de krant daar? Breng je die dan mee?
    En we willen nog meer foto's zien....