Dag 30-39

19 augustus 2012 - Adelaide, Australië

Een aantal dagen waarin ik weer wat to do's in Adelaide afgevinkt heb. Dank aan de trouwe lezers die ervoor zorgen dat ik elke keer weer tijd en zin maak om mijn bezigheden hier op te schrijven.

Dag 30
Het is vrijdag en de straten stromen 's avonds weer vol. Prima ook want we zijn de 20 graden gepasseerd. Eerst een kijkje genomen in het casino dat net wat anders ingericht is dan het Holland Casino. Er is bijvoorbeeld een ruimte met veel grote schermen en allerlei sportevenementen waarop gewed kan worden, een beetje hectisch maar wel leuk en spannend. Ook is er een lekker simpel 'trek de hoogste kaart' dat erg populair is.

Dag 31
Zaterdag boodschappendag, dan is alles op de markt goedkoper. In de supermarkt is ook typisch australisch snoepgoed in de aanbieding. Dit heb ik al een paar keer gehaald en is heel erg lekker, ook omdat je het op een aparte manier moet/kunt eten. Natuurlijk ga ik niet zeggen wat het is wat betekent dat ik het voor een aantal van jullie meeneem om te proeven ;-)
Bij judo met Meera, een dame met de 4e dan, gepraat over het oefenen van Ju-no-kata. Ze is pas in Japan geweest om dat te leren en is bereid om mij de komende maanden ook een introductie te geven, ik ben helemaal gelukkig :D
's Avonds eerst lekker onderuit Australian Football kijken (de Crows hebben natuurlijk weer gewonnen) en daarna nog een biertje doen met wat Maastrichtenaren en andere internationals. Eenmaal thuis wat dronken aziaten half op de bank en half rollend over de vloer aangetroffen. Meteen maar een teiltje bij gezet maar ze konden blijkbaar de wc ook nog halen, scheelt weer in de afwas..

Dag 32
Zondag met tegenzin werken aan een opdracht. Een vriend van een van mn huisgenoten komt wel eens langs om te vragen of iemand zin heeft om mee in de bieb te gaan zitten, zo ook vandaag. Eigenlijk best een ideale studieomgeving op zondag en het werken ging ineens een stuk vlotter.
Bij terugkomst begonnen aan spinaziepasta en daarna op Skype praten tegen een onverwacht volle tafel, goeiemorgen!

Dag 33
Maandag de standaard praktische bezigheden en deze week voor het eerst naar een speciaal recyclingpunt. Erg simplistisch, een ouderwetse dam waar je maar achterom moet lopen en aan iemand van de werklui moet vragen of je iets in mag leveren. Na enige tijd wachten komt iemand je helpen maar moet je eerst zelf alle doppen van de flessen afdraaien. "Die recyclen we natuurlijk niet!" O? Enfin, uiteindelijk toch met een paar dollar en een moreel juist gevoel weer terug naar huis. De moeite waard is het eigenlijk niet maar een ervaring is het wel. Voor wie ambitie heeft als ondernemer: in de recyclebranche in Australië valt nog veel te halen.
Een pakketje in de post vandaag waarnaar mijn huisgenoot heel benieuwd was. Kruiden voor jus en Aïoli, bedankt Ma!

Dag 34
Tussen de bedrijven door een mailtje van iemand die zaterdag wil gaan hiken in de Adelaide Hills. Klinkt goed!
Vandaag eten we in de rijst kip met veel sambal en een hoop kleine rode pepers. Iets te veel van het goede maar Ben en Jay hadden er zo mogelijk nog meer moeite mee, Will was de enige die er weinig van merkte.

Dag 35
Formulieren invullen en ondertekenen voor de Unigames en mijn maat doorgeven, blijkbaar gaan we in gezamenlijke Adelaide-outfit, cool :)
Vandaag net als maandag Ju-no-kata gedaan, de 1e serie begint zowaar te komen en het wordt alleen maar leuker!

Dag 36
Weer de tutorial van ethiek, meest interessante moment van de schoolweek. Daarna deelnemen aan een studenten-wijnproeverij. Gezien de chiqueheid van de accomodatie, kennis van de schenkers en kwaliteit van de wijnen voelde ik me wel een beetje misplaats/opgelaten maar de grote meerderheid van de deelnemende studenten had eigenlijk niet zoveel met wijn. Ik weet niet of ze beter de activiteit op het publiek af kunnen stemmen of de activiteit gewoon anders moeten promoten maar voor mijn gevoel klopte het niet helemaal.. Heb in ieder geval wel weer gekletst met wat nieuwe mensen en toch wat over wijn opgestoken.
Na het eten de proeverij voortgezet in een kroeg om de hoek maar dan wel met het bier dat in de aanbieding was.

Dag 37
In de ochtend chillen op de uni en plannen maken. Daarna de plannen uitvoeren: bezoek aan het aboriginalmuseum, de kathedraal van Sint Peter, het strand en de botanische tuinen. In de kerk de interessante vraag gesteld waarom alle teksten op het glas-in-lood en de rest in het engels zijn en niet in het latijn. "Omdat er op de voordeur staat dat dit een angelsaktische kerk is en geen katholieke" Oké..! Op het strand naast enkele duitsers weinig te bekennen, verder vindt iedereen het nog te koud. Helaas geen foto's gemaakt deze dag want ik was mn toestel vergeten en mn telefoon was leeg.
Na de terugweg een weegschaal gekocht in de aanbieding ($10). Moet op gewicht zijn voor Unigames en mijn koffer mag over een paar maanden maar 22kg wegen. Thuis geprobeerd: 76kg. No way dat ik de afgelopen week 10kg aan ben gekomen van het eten van rijst, tot zover de betrouwbare weegschaal.. "We geven geen geld terug als u ontevreden bent over uw gewicht" fijn..

Dag 38
De hiketocht. Rond de 15 mensen verzamelen zich en we nemen een trein die er 'gemiddeld 30 minuten over doet'. Hoezo gemiddeld? Zijn de treinen hier zo onbetrouwbaar dat ze bij voorbaat een slag om de arm nemen? Het kostte in ieder geval 38 minuten maar iedereen heeft toch de tijd. In het stukje natuur veel luie koala's gezien die niks anders doen dan in een boom hangen, eucaliptus eten en naar beneden schijten en toch zijn ze schattig. Een stukje verder wat emoes [soort van struisvogels] die heel blij aan kwamen huppelen om te kijken of we eten bij ons hadden. Dit schrok een aantal meisjes wat af maar eigenlijk zijn ze best leuk. Ook nog een paar watervallen gespot maar ook vandaag weinig foto's gemaakt. Kwam omdat het deze dag veel regende, de temperatuur is ook weer terug bij 15 graden. Gelukkig hadden we achteraf thee en zelfgemaakte brownie bij Carolina (een Chileense).

Dag 39
Zondag en er hangen weer wat opdrachten in de lucht. Mijn zondagse studiecollega Chad ligt nog in zn bed te bekomen van de vodkanacht van gisteren, dan maar solo naar de bieb. Helaas is het open dag aapjes kijken in de bieb waardoor concentratie wat lastiger gaat. Na het eten weer skypen, ook dat wordt inmiddels onderdeel van het weekritme op zondagavond. Wie is er volgende week?

Deze week eigenlijk ook nog wat andere dingen gepland maar die zijn verzet naar volgende week, dat zit dus ook al meteen vol: vrijdag mee eten en football kijken bij Chris, de man die naast mij zat in het vliegtuig. Zaterdag met Christy naar een ander wildlifepark waar ze je in de winter ook koala's laten vasthouden (in de zomer vinden ze zo warmgehouden worden niet zo fijn). Heb er nu al zin in maar moet eerst wel door de opdrachten van komende week heen zien te komen..
Tot de volgende!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerda Jongste:
    19 augustus 2012
    Weer mooie en hilarische verhalen Marijn! Zo leuk om te lezen!
    en 15 gr. daar, hier ver boven de 30 ppffff.
    Succes met het meemaken met van alles en nog wat en het allemaal opschrijven zodat wij er ook van kunnen genieten.
    Groetjes, Gerda
  2. Willy Wassink:
    19 augustus 2012
    hoi Marijn, bedankt voor je kaart die we deze week hebben gekregen, hij heeft er even over gedaan om hier te komen maar hij was geheel onbeschadigd!
    je dagen zitten aardig vol , je brengt ze daar niet in ledigheid door
    groetjes van Willy en Rene.
  3. Ma:
    20 augustus 2012
    Ik was al een paar keer begonnen aan een reactie op je vorige blog over het al dan niet ' mogen' oorlogvoeren maar ik kwam er door eigen tegenstrijdige argumenten dus niet uit. Dit blog leest dan wel wat luchtiger , dus heb er vrede mee!
    Groetjes Ma
  4. José Schoenmakers:
    21 augustus 2012
    Sluit me volledig bij je moeder aan wat de vorige blog aangaat. En dan komt je moeder nog ver, ik kwam niet verder dan eeeeh.......tja, nou, eeeeh. Praten we verder over als je thuis bent oké?
    Geweldig dag 37 met die koffer. Zie je al in die winkel staan en tegen de verkoopster zeggen dat hij (je) teveel weegt, erg grappig.
    Jammer dat je soms geen foto's maakt maar je verhalen maken alles goed. Ga zo door AUB.

Groetjes van José
  5. Annet:
    23 augustus 2012
    Hoi Marijn, na 3 weken heerlijke vakantie in Toscane waar we zo'n 36 gr hadden en allerlei prachtige steden gezien hebben en uiteraard veul pasta gegeten hebben, kwam ik op mijn werk en vond ik in mij mailbox 3 verslagen van jou, zo leuk vind ik ze altijd!
    Jou kaart is ook binnengekomen, precies op de verjaardag van Maxime, die was helemaal verheugd. Hopelijk gaat het bij jou wat warmer worden, hier gaan we alweer naar beneden met de temperatuur helaas. Groetjes van ons allemaal en tot horens.

groet Annet
  6. Rens:
    24 augustus 2012
    Ha Marijn,
    Grappig dat jij je nu verdiept in het ju-no-kata en het ook nog eens een leuk kata gaat vinden. Zelf heb ik een paar jaar geleden de 1e serie geoefend met Japanners in Haarlem en vond het ook wel grappig. Ik zou het niet elke week willen doen, maar op zich heeft het wel iets sierlijks, toch?
    En toch maar overgestapt naar de -81? Dat wordt een lastige opgave :).
    Sayonara, Rens